Rimi e-poes näeb nüüd piima- ja munatoodete süsinikujalajälge
„Igal tootel, mida poest ostame, on lisaks hinnale ka oma süsinikujalajälg ja keskkonnamõju, sest tootmine tekitab heiteid, mis soodustavad kliimamuutusi. Teadmine tootmise mõjust aitab teha keskkonnasäästu aspektist teadlikumaid valikuid. Valides väiksema süsinikujalajäljega tooteid, saab igaüks aidata vähendada kasvuhoonegaaside heitkoguseid ja panustada kliimamuutuste pidurdamisse, et hoida planeeti tulevaste põlvkondade jaoks. Nüüd saavad munade ja piimatoodete ostjad näha oma ostude süsiniku jalajälge samamoodi nagu näeb toitumisalast infot suhkru või rasvasisalduse kohta,“ selgitas Rimi Baltikumi jätkusuutlikkuse strateegia ja arenduse juht Katrin Bats.
Projekti raames on piima- ja munatoodetel e-poes lisainfo nende Co2 ehk süsinikujalajälje kohta, mis võimaldab Rimi klientidel teadvustada oma valikute mõju keskkonnale ja võrrelda omavahel toodete jalajälgi.
Rimi emafirma ICA Grupp on esimene toiduainete jaekett Põhjamaades ja Baltikumis, mis on võtnud kasutusele teaduspõhised kliimaeesmärgid, et panustada Pariisi kliimakokkuleppe täitmisse ja vähendada kasvuhoonegaaside emissioone. ICA Gruppeni liikmena on Rimi Baltic seadnud eesmärgiks vähendada oma klientide kliimamõju 2050. aastaks 30% võrra võrreldes 2022. aastaga. Selle saavutamiseks teeb Rimi koostööd süsiniku jalajälje arvutamisel kogenud kliimaplatvormiga CarbonCloud.
CarbonCloud kasutab toodete tarnijatelt saadud andmeid, et arvutada iga toote Co2 väärtus, mis peegeldab selle keskkonnamõju. Co2e ehk süsinikdioksiidi ekvivalent on meetod, mis väljendab kasvuhoonegaaside mõju ühes lihtsas numbris. Kuna eri kasvuhoonegaasid, näiteks süsinikdioksiid ja metaan, mõjutavad kliimat erinevalt, kasutatakse nende mõju võrdlemiseks teadlaste poolt globaalset soojenemise potentsiaali (GWP). Selle abil saab toodete kliimamõju kokku võtta lihtsalt arusaadavas mõõtühikus.
See funktsioon ongi sellest nädalast Rimi e-poes katsetamisel piima- ja munatoodete puhul. Pärast pilootprojekti tulemuste hindamist võib Co2 väärtuste teavet lisanduda ka teistele toodetele Rimi e-poes.
Rimi kliendid saavad oma süsinikujalajälge vähendada, eelistades korduvkasutatavaid kotte, kohalikke ja hooajalisi tooteid, taimset toitu ning vähendades toidujäätmeid. Samuti aitab kaasa poodi jalgsi, jalgrattaga või ühistranspordiga minemine, korraga suuremate koguste ostmine, digikviitungite kasutamine ja säästlike brändide toetamine, mis pakuvad ökosõbralikku pakendit ning omavad Fairtrade, FSC või Organic sertifikaate.
Hinda oma ostuvaliku süsiniku jalajälge
ICA on esimene Põhjamaade jaemüüja, kelle teaduspõhised kliimaneutraalsuse eesmärgid on Science Based Targets (SBTi) initsiatiivi poolt kinnitatud. Toiduainetööstuse heitkogused moodustavad 25–30% globaalsest heitkogusest. Olulise toidutarneahela liikmena soovib ICA olla eeskujuks ja panustada globaalse soojenemise vähendamisse kooskõlas Pariisi leppega. Eesmärkide järgi tuleb erinevaid heitmeid vähendada erineva kiirusega ning saavutada 2030. ja 2050. aastaks selged vahe-eesmärgid. Aastaks 2050 tuleb järelejäänud heitmed tasakaalustada süsiniku sidumise kaudu tehnoloogia või looduslike meetodite abil.
Rimi Eesti Food AS (www.rimi.ee) kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Gruppen AB. Rimi tugevuseks on tervislik kaubavalik, kvaliteetsed puuviljad ning mitmekesine omatoodete sortiment. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 301 kauplust, sealhulgas 94 hüpermarketit (neist 17 Eestis), 89 supermarketit (neist 23 Eestis), Rimi minisid 98 (neist 39 Eestis), ekspress Rimisid 20 (neist 3 Eestis). Rimi pakub Eestis tööd ligi 2800 inimesele.
Lisainfo:
Katrin Bats
Rimi Eesti Food AS CR
katrin.bats@rimibaltic.com
516 7833