KUULA | Toidupoe tagatoas: omamärgitooted ei kao kuhugi
Erinevalt müütidest, et Rimi või muude poekettide omamärgitooted on odavamast toorainest, halvema maitsega või ebakvaliteetsed, kinnitab statistika, et omamärgitooteid tuleb pidevalt juurde, nende populaarsus kasvab ja kliendid hindavad neid kõrgelt.
Kui Eestis keskmiselt moodustab omamärgitoodete osakaal üldmüügist 9% ja Rimi klientide ostukorvist 25%, siis Kesk- ja Lõuna-Euroopas on see number juba 40%. Nagu ütleb Jürisson, siis eks neid tooteid meelitab kindlasti ostma hind, aga ka järele kontrollitud kvaliteet ja maitse. Ühe konkreetse toote turule toomine võtab tihti aega kuni üheksa kuud, sest idee tekkides on vaja leida sellele teostaja ja toode valmis timmida.
„Me saame inspiratsiooni mitmest kohast. Vahel soovime luua mõnes segmendis lihtsalt soodsama toote, teinekord jälgime konkurente ja näeme midagi, mis võiks ka meil sortimendis olla. Mõnikord aga tahame pakkuda kliendile midagi uut ja väärtuslikku,“ kirjeldab Jürisson põhjuseid, kuidas üks Rimi brändi toode sünnib. Loomulikult on 1700 erineva praegu müügil oleva Rimi omamärgitoote hulgas nii hitte kui ka möödalaskmisi, kuid enamasti hindab klient neid tooteid kõrgelt.
Eesti Pagari müügidirektor mainib, et omamärgitoote puhul ei tehta allahindlusi ei toorainel ega nende valmistusviisides: pagaritooted tulevad ikka tootja kvaliteedimärgiga ja selliselt, nagu on koostöö alguses kokku lepitud. Üle lisab, et omamärgitooted on ühel ja samal ajal nende oma brändi toodetega nii konkurendid kui ka vennad.
„Tootmine on üks, tootja on üks ja ka liinid on samad. Võit tuleb aga sellest, et kõik muud kulud on viidud miinimumini,“ räägib Üle kuludest turundusele, reklaamile ja sellele, kuidas toode inimestele tuttavaks teha. Nende kulude arvelt saabki toode olla odavam.
Pikemalt kuula Rimi omamärgitoodetest juba saate salvestusest!