Eesti kõige jätkusuutlikumaks jaeketiks valiti Rimi
Rimi vastutustundliku ettevõtluse juhi Katrin Batsi sõnul peaksid suurettevõtted kasutama oma positsiooni lisaks ärieesmärkide saavutamisele ka heade muutuste loomiseks meie ümber. “Rimi tõepoolest areneb iga aastaga ning püüdleme parema homse poole. Oleme veel kaugel ideaalsest, kuid mõttemustrite muutmine ongi pikaajaline töö. Meie soov on olla inspiratsiooniks nii oma töötajatele kui klientidele, sest mida rohkem me ise jätkusuutlikkusest räägime, seda enam teavad ka tarbijad küsida ja selle baasil oma ostuotsuseid teha,” rääkis Bats.
"Näiteks kütab kirgi traalipüügi mõju maailma ookeanidele ja kalade arvukesele. Juba kolm aastat leiab Rimi lettidelt ainult kestlikku kala. Nii tagame, et kalad on püütud nende arvukust ja elukeskkonda rikkumata,” selgitas Bats ühte näidet, mida Rimi igapäevaselt teeb, et inimeste toidulaud oleks veidigi teadlikum ja kestlikum. “Jaeketina on meie prioriteet ka toidu päästmine. Mullu annetasime pea 2000 tonni toitu Toidupangale, mille töö tähtsus kasvas veelgi, sest abivajajate arv kasvas seoses Ukraina sõjaga hüppeliselt.”
“Värskest uuringust selgub aga ka kurb tõsiasi, et eestimaalaste jaoks muutub jätkusuutlikkus aina vähem oluliseks. Kolm aastat järjest on kukkunud nende hulk, kes seda teemat oluliseks peavad, kokku üheksa protsendipunkti. Mõneti võib seda mõista, kuna pandeemia, sõda ja energiakriis on muutnud inimesed tuleviku suhtes ettevaatlikumaks ja keskendume enam iseendale. Teisalt, kui me soovime järele jõuda lääneriikidele, kus jätkusuutlikkust peetakse iseenesestmõistetavaks ja see mõjutab otseselt tarbimisotsuseid, on meil veel pikk tee minna, ” märkis Bats. Ta lisas, et Rimi liitus hiljuti Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumiga just eeskätt seetõttu, et ühe Eesti jätkusuutlikuma ettevõttena inspireerida ka teisi julgemalt kestlike lahenduste poole püüdlema. “Ei tasu hoida vanadest mustritest kinni ja näha takistusi kohtades, kus võivad olla hoopis nutikad lahendused,” sõnas ta, “Rimi näitel võin küll väita, et paljud kestlikkuse indeksist tulenevad ettevõtmised on meie kulusid vähendanud ja tulusid suurendanud, seega ei päde eelarvamus, et tegu on tüütu paberimäärimisega, millega kaasnevad vaid kulud!”
Sustainable Brand Index on Euroopa suurim sõltumatu jätkusuutlikkust hindav brändiuuring, hõlmates ligi 1600 kaubamärki, 36 tööstusharu ning 80 000 tarbija intervjuud üle Euroopa (Põhjamaad, Holland ja Baltikum).
Uuring sai 2011. aastal alguse Rootsist.