Eesti inimeste muutunud ostuharjumused - allahinnatud kaup kaob poelettidelt kiirelt
Samas ei olda valmis oma lemmiktoodetest täielikult loobuma, pigem leitakse sarnane, ent odavam alternatiiv.
Eesti ostjad kohanevad kiiresti turuolukorraga – Rimi kogutud andmed näitavad, et ostetakse vähem ja püütakse toidult säästa, eelistades sagedamini kampaaniatooteid. Samuti käiakse mitmes kaupluses, et leida parimad pakkumised.
Rimi ostujuhi Talis Raaki sõnul otsivad kliendid nutikamaid alternatiivseid võimalusi oma toidukorvi täiendamiseks.
“Näiteks on märgatavalt kasvanud Rimi omamärgitoodete müük, kuna nende hinna-kvaliteedi suhe on ostjate jaoks paigas. Kliendid on need kenasti omaks võtnud. Seda näitab näiteks Rimi kaubamärgiga juustu kahekordistunud müük. Samuti eelistatakse Rimi kaubamärgi pastat, piimatooteid, kanafileed ja palju muud,” kirjeldas Raak.
Eelmise aasta suvel läbi viidud Kantar Emori ja Toiduliidu ostukäitumise jaeseire uuring näitas samuti muutunud olukorda - aastaga on inimeste hinnatundlikkus kasvanud, sest odavamate toodete seast valib toitu poes iga kolmas Eesti inimene.
Mõned päevad enne “kõlblik kuni” tähtaja kukkumist hinnatakse tooted Rimis alla kuni 50% ja nendest üle 70% ostetakse ka ära.
“See on kindlasti tark viis ostelda, sest nii saab palju soodsamalt toidulauale näiteks värsket liha või kala, et see samal päeval õhtusöögiks valmistada. Nii on võimalik ka kõrgemate hindade keskkonnas oma tervislikud toitumisharjumused säilitada. Soodsaid pakkumisi saab nüüd vaadata ka Rimi äpis, et igal inimesel oleks võimalik lähimast kauplusest leida just seal viimase päeva soodustusega saadaval olev kaup. Meie uus lähenemine on hea võimalus pere eelarvelt survet maha võtta,” kirjeldas Raak uusi võimalusi, lisades, et sooduskaupade nimekirja uuendatakse äpis üks kord päevas, keskpäeval.