Toidukaart
Toidukaart on maksevahend, millega saab kaardile kantud summa piires osta toitu ning esmatarbekaupu ning see asendab ostetud toiduabi jagamist üle Eesti.
Kontrolli toidukaardi saldot
Toiduabi saajate nimekiri koostatakse toimetulekutoetuse ja kohaliku omavalitsuse toetuste taotluste ja saajate alusel ning nende taotlemiseks peab inimene pöörduma oma elukohajärgse kohaliku omavalitsuse sotsiaaltöötaja poole.
Toidukaarti saab kasutada kõikides Rimi kauplustes üle Eesti ning e-poest ostmisel.
Toidukaart on korduskasutatav. See tuleb kindlasti alles hoida!
Toidukaardi jäägi vaatamine
1. Rimi kodulehel Rimi Toidukaart
2. Kaupluse terminalist
3. Kaupluse iseteeninduskassast.
- Selleks tuleb kaart makseterminalist läbi tõmmata (eelnevalt tooteid mitte skaneerides)
- Kaardi jäägi osas prinditakse info automaatselt välja
Küsimuste korral või abi saamiseks kindlasti pöörduda kaupluse töötaja poole.
3. Kassas, küsides kassapidajalt.
4. Tšekilt, kui ostul on kasutatud Toidukaarti
Järgmise abisumma laekumine toidukaardile
Kohaliku omavalitsuse sotsiaalosakond hindab abivajaja vajaduse ning määrab inimesele kas toimetulekutoetuse või perekonna sissetulekust sõltuva või konkreetse teenuse kulu kompenseerimiseks määratud kohaliku omavalitsuse eelarve vahenditest makstava toetuse.
Kui abivajaja taotleb ka uuel perioodil eelpoolnimetatud toetuseid, laekub tema toiduabikaardile järgmisel perioodil toetus.
E-poest tellimine
E-poest tellimiseks:
- Ava Rimi E-pood
- Logi sisse
- Lisa Toidukaardi number ja PIN kood
- Broneeri tarneaeg
- Vali tooted ja lisa ostukorvi. Min ostukorv on 30 EUR. Toidukaardiga ei saa tasuda alkoholi, tubaka ja lotopiletite eest.
- Maksa Toidukaardiga. Võimalik ka osaline makse (Toidukaart/pangakaart).
E-poest ostmisel on tellitud kauba tarnekuupäev iga kuu viimane neljapäev ning kaupa saab ette tellida kuni 7 päeva.
Näiteks kui kauba tarnekuupäev (kauba kättesaamise päev) on 25.05 (kuu viimane neljapäev), siis oma tellimust on võimalik vormistada kuni 7 päeva ette ehk alates 18.05.
E-poest tellimisel tuleb sisestada Toidukaardi number (19-kohaline number kaardilt) ning PIN kood (3-kohaline number kaardilt).
Miinimum tellimus on 30 eurot.
Küsimuste korral võib pöörduda Rimi klienditoe poole klienditugi@rimibaltic.com või helistades +372 6056 333 (kuula lõpuni sissejuhatav tekst ning Toidukaardiga seotud küsimuste korral vajuta numbrile 2).
Klienditugi töötab E-R 9:00-17:00.
Vaata video >
Laadi alla soodsate toiduretseptide vihik:
KKK
Puudust kannatavate inimeste toetamine
Eesti riik jätkab Euroopa Liidu vahendite toega puudust kannatavate inimeste toetamist toidu- ja esmatarbekaupadega. Riigihanke tulemusel on riigi toiduabi tagamisel Sotsiaalministeeriumi partneriks Rimi. Seniselt toidupakkide jagamise süsteemilt minnakse üle abisaaja sõbralikule rahalise toidukaardi süsteemile. Toiduabi jagamist kaasrahastatakse Euroopa Liidu ESF+ vahenditest.
1. Mis on toidukaart?
Toidukaart on maksevahend, millega saab kaardile kantud summa piires osta toitu ning esmatarbekaupu.
2. Mille alusel jagatakse toiduabi?
Kohaliku omavalitsuse sotsiaalosakond hindab abivajaja vajaduse ning määrab inimesele kas toimetulekutoetuse või või perekonna sissetulekust sõltuva või konkreetse teenuse kulu kompenseerimiseks määratud kohaliku omavalitsuse eelarve vahenditest makstava toetuse. Toidukaardi saavad abivajajad, kes on eelnimetatud toetuseid eelneval perioodil taotlenud. Toidupaki asemel saavad nüüd abisaajad üle Eesti toidukaardi. Toiduabi jagamise küsimuste korral pöörduda oma sotsiaaltöötaja poole.
3. Kui tihti hinnatakse puudust kannatavate inimeste abivajadust?
Seda tehakse kord kvartalis. Eelmisel perioodil abi saanud isik võib osutuda uuesti abisaajaks järgmisel perioodil. Küsimuste korral pöörduda oma sotsiaaltöötaja poole.
4. Kas toidukaart on nimeline?
Toidukaardi peal ei ole abisaaja nime. Toidukaardi tagaküljel on 19-kohaline toidukaardi number ning 3-kohaline PIN kood (vajalik e-poest tellimisel).
5. Millistes Rimi kauplustes toidukaart kehtib?
Toidukaarti saab kasutada kõikides Rimi kauplustes üle Eesti.
6. Kui abivajaja ise ei saa kodust liikuma või lihtsalt ei soovi ise poodi minna, kas sellisel juhul võib anda kaardi kellegi teise kätte?
Jah, abisaaja võib anda oma toidukaardi usaldusväärsele inimesele, kes saab tema eest ostud ära sooritada ning kohale tuua. Nt perekonnaliige, sõber naaber. Samuti võib ostude tegemisel aidata sotsiaaltöötaja.
7. Kas toidukaardiga ostmisel tuleb ette näidata isikut tõendav dokument?
Ei, toidukaardiga ostmisel ei tule ette näidata isikut tõendavat dokumenti.
8. Kas toidukaardiga saab tasuda e-poes?
Jah, kuid miinimum tellimus peab olema 30 eurot.
9. Millal tuleb abisumma ära kasutada?
Toidukaardile laetud abisumma tuleb ära kasutada rahalaekumisega või kaardi saamisega sama kvartali jooksul. Ehk aprillis väljastatud raha tuleb kasutada juuni lõpuks, juulis väljastatud septembri lõpuks ning oktoobris väljastatud raha tuleb kasutada detsembri lõpuks.
10. Mis juhtub abisummaga, kui seda ära ei kasuta kaardi väljastamisega sama kvartali jooksul?
Kasutamata raha edasi järgmisesse perioodi ei kandu.
11. Millal on järgmine kord, kui toiduabi summa kantakse kaardile?
Kohaliku omavalitsuse sotsiaalosakond hindab abivajaja vajaduse ning määrab inimesele kas toimetulekutoetuse või perekonna sissetulekust sõltuva või konkreetse teenuse kulu kompenseerimiseks määratud kohaliku omavalitsuse eelarve vahenditest makstava toetuse. Kui abivajaja taotleb ka uuel perioodil eelpoolnimetatud toetuseid, laekub tema toiduabikaardile järgmisel perioodil toetus. Toidukaardile laetakse raha 2024 aastal jaanuari lõpus, aprilli lõpus, juuli lõpus ja oktoobri lõpus.
12. Mis ajaks tuleb 2023. aastal toidukaardile kantud summad ära kulutada?
2023. aastal on selliselt:
- Aprilli lõpus saadud abisumma tuleb ära kasutada hiljemalt juuni lõpuks.
- Augusti lõpul saadud summa tuleb ära kasutada hiljemalt septembri lõpuks.
- Oktoobri lõpul saadud summa tuleb ära kasutada hiljemalt detsembri lõpuks (31.12).
13. Kas toidukaardiga saab osta kõiki tooteid, mida Rimis müüakse?
Toidukaardiga ei saa osta alkoholi, tubakat ja lotot.
14. Kas kõiki teisi kaubagruppe saab ja võib ka osta Rimist?
Toidukaardid on mõeldud AINULT toidu- ning esmatarbekaupade ostmiseks!
15. Kas toidukaart tuleb alles hoida või on see ühekordne?
Toidukaart on korduskasutatav. See tuleb abivajajal kindlasti alles hoida! Kui abivajajal säilib ka järgmistel perioodidel abi saamise õigus, siis raha kantakse samale kaardile uuesti.
16. Mida teha, kui toidukaart kadus ära?
Toidukaarti tuleb hoida kui sularaha- või pangakaarti. Selle kaotamisel tuleb kaardi omanikul koheselt informeerida oma sotsiaaltöötajat.
17. Kas toidukaardil oleva raha peab kohe (ühe ostuga) ära kulutama?
Toidukaardil olevat raha ei pea ühe ostuga ära kulutama. Kaardil olevat summat saab kasutada samas kvartalis, kuni kogu summa on ära kasutatud.
18. Mida teha, kui ostusumma on suurem, kui kaardil jääk?
Kui ostusumma on suurem kaardil olevast summast, tuleb puuduolev summa maksta isikliku pangakaardi või sularahaga.
19. Kuidas saab teada palju on kaardil jääk?
Raha jääki on võimalik näha ostutšekilt, kontrollida iseteeninduskassas/tavakassas. Jääki saab kontrollida ka Rimi kodulehel siit Rimi Toidukaart
Rimi klienditugi saab tuvastada toidukaardi raha jäägi kaardil oleva pika numbri põhjal. Helistades Rimi klienditoe telefonile +3726056333. Klienditugi töötab E-R 9:00-17:00.
20. Kas toidukaardiga automaatselt kaasnevad Rimi kliendi soodustused
Ei, selle jaoks peab toidukaarti kasutama koos kliendikaardiga.
21. Kui kliendikaarti ei ole, kuidas selle saab?
TASUTA plastikkaardi saab kauplusest toidukaardi ettenäitamisel.